Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Kutno
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Wymeldowania obywatela RP z pobytu stałego lub czasowego

Wymeldowania obywatela RP z pobytu stałego lub czasowego

 

Sposób załatwienia sprawy:

 

  1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
  2. Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonuje się:
    • w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport albo,
    • w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ  gminy właściwy dla dotychczasowego miejsca pobytu pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru. Formularz elektroniczny musi być uwierzytelniony przez zgłaszającego przez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu podpisu osobistego lub profilu zaufanego ePUAP,
    • na formularzu, który może zostać sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego, w obecności osoby dokonującej zgłoszenia, na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez tę osobę. Osoba zgłaszająca dokonuje własnoręcznym podpisem potwierdzenia.
  1. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem, o  którym mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  2. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
  3. Wymeldowania dokonuje się w dniu zgłoszenia.

Organ dokonujący wymeldowania wydaje na wniosek zgłaszającego zaświadczenie o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego lub czasowego.

 

Wymagane dokumenty:

  • druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego",
  • dowód osobisty lub paszport,
  • pełnomocnictwo w przypadku  załatwiania sprawy przez osobę upoważnioną
  • dowód tożsamości pełnomocnika
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia.

Opłaty:

  1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczącej realizacji obowiązku meldunkowego.
  2. Wydanie zaświadczenia  - kosztuje 17 zł
  3. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego -17,00 zł jest uiszczana przez pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy za złożony dokument  stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa  lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii. Zwolnieniu z opłaty  skarbowej podlega pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłaty skarbowe należy wpłacić w kasie urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy  Kutno:
81 9021 0008 0010 6021 2000 0003

     

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Kutno – ewidencja ludności, pok. 20

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.

 

Tryb odwoławczy:

Brak

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 510 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411 z późn. zm.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735),
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2021 r. poz. 670 z późn. zm.)
     

Inne informacje:

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
 

Załączniki:

  • Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego.
  • Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego.
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  • Pełnomocnictwo.

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Kondracki 13-03-2018 10:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 13-03-2018
Ostatnia aktualizacja: Magdalena Stasiak 15-07-2021 10:33