System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
WÓJT GMINY - mgr Michał Łuczak
Zadania i kompetencje Wójta Gminy:
1. WÓJT GMINY kieruje Urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania Urzędu.
2. Wójt Gminy zapewnia w szczególności:
1) w zakresie funkcjonowania Urzędu:
a) skuteczne wypełnianie zadań organizacyjnych w stosunku do obsługi obywateli i samorządów mieszkańców wsi;
b) inspirowanie przedsięwzięć społecznych i gospodarczych, wykorzystywanie inicjatyw lokalnych;
c) utrzymanie więzi ze społeczeństwem, prowadzenie konsultacji społecznych oraz innych form zasięgania opinii obywateli, ich organizacji środowisk lokalnych, informowanie społeczeństwa gminy o podejmowanych działaniach;
d) wnikliwe i terminowe rozpatrywanie wniosków i skarg oraz innych sygnałów od społeczeństwa gminy;
2) w zakresie wykonywania zadań organu wykonawczego gminy:
a) opracowywanie i przedstawianie Radzie projektów wieloletnich i rocznych planów gospodarczych, projektów budżetu gminy, planów zagospodarowania przestrzennego i programów przewidzianych w odrębnych przepisach lub wynikających z uchwał Rady;
b) wykonywanie uchwał Rady Gminy Kutno;
c) przygotowywanie materiałów, analiz, sprawozdań i informacji niezbędnych dla działalności Rady i jej organów;
d) terminowe udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych Gminy;
3) w zakresie organizacji pracy w Urzędzie:
a) należyte i terminowe załatwianie spraw obywateli;
b) określanie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy stanowisk pracy Urzędu;
c) realizacja polityki kadrowej w Urzędzie, sprawowanie ogólnego zwierzchnictwa służbowego wobec pracowników Urzędu;
d) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy;
e) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązków przez pracowników zatrudnionych w Urzędzie;
f) wydawanie zarządzeń, decyzji, postanowień oraz innych aktów prawnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
3. Wykonywanie nałożonych zadań z zakresu obronności, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego:
1) kierowanie oraz koordynowanie realizacją przedsięwzięć obronnych i obrony cywilnej przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie gminy;
2) powołanie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Zespołu ds. ewakuacji ludności;
3) organizowanie akcji ratunkowych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
4) uruchomienia w części lub w pełnym zakresie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w zależności od zaistniałej sytuacji zagrażającej zdrowiu lub życiu mieszkańcom gminy.
4. Organizacja systemu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie przy współpracy z pełnomocnikiem ochrony informacji niejawnych.
5. Wójta w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Gminy.
6. Sekretarza Gminy w czasie jego nieobecności zastępuje Skarbnik Gminy.
SEKRETARZ GMINY - mgr Elżbieta Koralewska - Kowalczyk
Zadania i kompetencje Sekretarza Gminy:
SEKRETARZ GMINY wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania i kompetencje:
- prowadzenie spraw gminy w zakresie ustalonym przez Wójta;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu;
- kontrolowanie wykonywania obowiązków przez pracowników Urzędu;
- koordynowanie i nadzorowanie opracowania projektów uchwał Rady Gminy i innych dokumentów Wójta;
- realizowanie w powierzonym zakresie innych zadań wynikających z prawa gminnego i Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy;
- koordynowanie spraw z zakresu dokształcania pracowników oraz organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich, a także organizowanie staży i nadzorowanie pracy osób skierowanych do pracy w Urzędzie w ramach stażu i robót publicznych;
- organizowanie pracy Urzędu, a w szczególności nadzór nad przestrzeganiem prawa, porządku i dyscypliny pracy, prawidłowym i sprawnym załatwianiem spraw obywateli oraz ich skarg i wniosków;
- organizowanie wykonania zarządzeń Wójta;
- wykonywanie innych zadań ustalonych i powierzonych przez Wójta, w tym:
a) podpisywanie pism i decyzji oraz innych dokumentów z upoważnienia Wójta,
b) występowanie w imieniu Wójta wobec osób prawnych i fizycznych,
- nadzorowanie utrzymania ładu, estetyki i porządku w Urzędzie;
- prowadzenie spraw zabezpieczenia mienia Urzędu;
- wykonywanie zadań na rzecz obronności kraju ustalonych w odrębnych przepisach oraz w planie obronnym gminy i należących do właściwości Wójta;
- przygotowywanie dokumentów z zakresu organizacji Urzędu;
- organizowanie i przeprowadzanie bieżących kontroli wewnętrznych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy w ramach kontroli zarządczej;
- przygotowywanie dla potrzeb Rady Gminy i jej organów informacji, raportów i sprawozdań;
- rozpatrywanie interpelacji i wniosków radnych;
- wykonywanie zadań wynikających z uczestnictwa w pracy komisji przetargowej;
- realizacja zadań w zakresie sporządzania i zawierania umów cywilno-prawnych z zakresu wykonywanych robót i usług na rzecz Urzędu i Gminy Kutno;
- realizacja zadań na rzecz obronności i obrony cywilnej;
- kompletowanie protokołów w zakresie kontroli zewnętrznych;
- prowadzenie zbioru i rejestru aktów prawnych wydawanych przez Wójta Gminy;
- prowadzenie rejestru udzielonych pełnomocnictw i upoważnień Wójta Gminy;
- prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych oraz załatwianie spraw w zakresie ich wykonania, kasowania oraz przyjmowania zgłoszeń;
- załatwianie spraw związanych z administrowaniem budynku stanowiącym siedzibę Urzędu w zakresie: zaopatrzenia budynku w wodę, energię elektryczną i cieplną oraz wywóz odpadów komunalnych - zawierania umów z podmiotami wykonawczymi oraz nadzór nad ich realizacją.
SKARBNIK GMINY - mgr Małgorzata Tulińska
Zadania i kompetencje Skarbnika Gminy:
SKARBNIK GMINY – główny księgowy budżetu wykonuje w szczególności zadania:
- opracowuje projekt budżetu gminy i szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych;
- nadzoruje realizację planów finansowych jednostek podporządkowanych gminie;
- zapewnia prawidłowy przebieg wykonania budżetu;
- dokonuje okresowych analiz z wykonania budżetu oraz opracowuje stosowne materiały dla potrzeb Rady Gminy i Wójta Gminy;
- prowadzi kontrolę działalności finansowej i gospodarczej – analizuje sprawozdania z dochodów i wydatków;
- koordynuje i nadzoruje pracę podległych pracowników;
- inicjuje podejmowanie przez Radę uchwał w sprawie wprowadzenia lub ustalania wysokości niektórych podatków i opłat lokalnych oraz innych uchwał wywołujących skutki finansowe;
- prowadzi sprawy związane z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych;
- dokonuje kontroli finansowej, w tym przygotowuje i organizuje obieg dokumentów finansowych;
- wykonuje obowiązek składania kontrasygnaty;
- opracowuje projekty przepisów wewnętrznych w zakresie spraw zawiązanych z gospodarką finansową i budżetem;
- sporządza i prowadzi sprawy z zakresu sprawozdawczości finansowej.
DYREKTOR DS INWESTYCJI I ADMINISTRACJI -
Zadania i kompetencje Dyrektora ds. inwestycji i administracji który nadzoruje zadania pracowników w zakresie:
- inwestycji i infrastruktury technicznej;
- zamówień publicznych;
- aplikacji o zewnętrzne środki krajowe i unijne;
- ochrony środowiska i rolnictwa;
- oraz podejmuje inne czynności i zadania z upoważnienia Wójta lub na jego polecenie;
- sprawuje nadzór finansowy nad przeprowadzanymi przetargami na rzecz Gminy zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych ustaw.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Elżbieta Koralewska-Kowalczyk | 16-12-2009 11:50 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 16-12-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Magdalena Stasiak | 03-07-2024 14:32 |